zdrowa dieta to przede wszystkim warzywaDieta antyrakowa budzi szczególne zainteresowanie. Powstają artykuły opisujące co jeść aby ustrzec się nowotworu, również telewizja coraz chętniej podejmuje ten temat – temat ciekawie przedstawia wideo o diecie antyrakowej na DDTVN. Tematyka diety antyrakowej jest popularna zwłaszcza wśród osób, które znajdują się w grupie ryzyka. Osoby dbające o zdrowy tryb życia, które żywią się w sposób zbilansowany, a w ich codzienności nie brakuje aktywności fizycznej, rzadziej zapadają na nowotwory. Czym wyróżnia się ich dieta? Czy ma coś wspólnego z tą antyrakową? I, w której grupie istnieje największe ryzyko zachorowań?

Kto choruje na raka?

Rak szczególnie lubi osoby, które posiadają zarówno dużo stresu, jak i często dodatkowych kilogramów. Badania wskazują, że na raka dużo częściej zapadają osoby otyłe, a także te, które mają stresującą pracę, bądź łatwo poddają się oddziaływaniu złych emocji. Gdy jesteśmy zestresowani nasze ciało łatwiej poddaje się chorobom. Nasz układ odpornościowy nie działa z właściwą mu wydajnością.

Co jeść na diecie antyrakowej?

Przede wszystkim owoce i warzywa. Idealnie byłoby, gdybyśmy korzystali z własnych upraw – wolnych od ulepszaczy, wosków, i innej sztucznej chemii – lub znaleźli w swojej okolicy rolnika, który za opłatą podzieli się owocami swojej pracy.

Dieta przeciwnowotworowa powinna być bogata w antyoksydanty, które wyeliminują wolne rodniki. Powinniśmy spożywać warzywa i owoce bogate w witaminę A, C, E oraz magnez i selen. Dzięki temu ustrzeżemy swój organizm przed szkodliwym działaniem nitrozamin, które powstają w wyniku spożycia niektórych produktów spożywczych.

Specjaliści na diecie antynowotworowej zalecają również ograniczenie spożycia mięsa oraz tłuszczu pochodzenia zwierzęcego.