Brokuły na zdrowie

Brokuły to wspaniałe warzywa, które powinny na stałe zagościć w naszym jadłospisie. Nie każdy wie, ale należą one do roślin kapustowatych, podobnie jak jarmuż czy też kalafior. Brokuł jest skarbnica witamin i minerałów, dlatego też podczas kolejnej wizyty w warzywniaku, nie należy przechodzić obok niego obojętnie. Dlaczego warto jeść brokuły?

Brokuły na zdrowie

Brokuł jest zielonym królem warzyw ze względu na bogactwo składników odżywczych. W jego różyczkach znajduje się sporo witaminy C oraz witaminy A i B1. Oprócz tego znajdziemy w nich także sporo pierwiastków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Chodzi tutaj przede wszystkim o wapń, magnez, fosfor, żelazo i potas. Dodatkowo brokuły zawierają niezwykle cenny związek w postaci sulforafanu. Regularne spożywanie tych warzyw zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe, szczególnie na raka płuc i raka układu pokarmowego. Sulforafan ze sklepu online ma zbawienny wpływ na naczynia krwionośne, wspiera procesy detoksykacyjne organizmu i wzmacnia go. Okazuje się, że regularne spożywanie brokuł, szczególnie w postaci surowej, zwiększa ochronę przed zawałem serca i udarem mózgu. Trudno jest wobec tego nie stwierdzić, że jedzenie brokuł jest bardzo zdrowe.

Na korzyść brokuł przemawia nie tylko to, że zawierają szereg cennych substancji prozdrowotnych, ale także znikoma ilość tłuszczu i niewielka kaloryczność. Warzywa te można dodawać do swojej ulubionej sałatki i polewać pysznym dressingiem. Jeść można zarówno różyczki, jak i łodygi, a więc nic się nie zmarnuje. Bardzo ważne jest to, aby brokuł został odpowiednio obrobiony termicznie. Najlepszym rozwiązaniem jest przyrządzanie go na parze. Wówczas zachowa swoje wartości odżywcze i smak. Wystarczy trzymać go na parze przez trzy do czterech minut. Brokuły powinny być al dente, a nie rozgotowane i miękkie.