Dieta sportowca

Bez względu na to, czy jesteś sportowcem profesjonalnym czy amatorem, który dopiero stawia pierwsze kroki w regularnych treningach – zwracasz uwagę na zdrowe jedzenie, odpowiedni odpoczynek i regenerację. Co zrobić, by nie stracić motywacji do ćwiczeń w nadchodzącym okresie zimowym?

Najważniejsza dieta
Często się słyszy, że sportowcy są na specjalnych dietach. Jednak, czy ograniczają się lub wykluczają całkowicie niektóre produkty? Zdecydowanie nie. Dieta sportowców jest zróżnicowana i bogata w produkty pełnowartościowe. Można znaleźć w niej chude mięso, brązowe ryże i kasze oraz owoce i warzywa. Bez względu na to, czy biegasz, pływasz, jesteś karateką lub jeździsz na rowerze – by mieć siłę musisz jeść. Nie wolno omijać posiłków, nie wolno stosować głodówek. Odpowiednia dieta to 80% Twojego sukcesu.

Eliminacja używek 
Regularnie palisz, sięgasz po alkohol, pijesz 5 kaw dziennie? Takie używki nie sprzyjają pozytywnym efektom. Mimo, iż na treningu będziesz dawał z siebie więcej każdego dnia – te używki będą hamować efekty Twojej pracy. Warto ograniczyć je do minimum lub całkowicie wyeliminować.

Odpowiednia suplementacja
Niektórzy fani zdrowego podejścia do życia są zdania, iż suplementy diety nie są im do niczego potrzebne. Jednak prasa i telewizja na bieżąco informuje nas, iż sami wielcy sportowcy korzystają z dozwolonej suplementacji. Jeżeli jesteśmy na początku drogi, również warto skorzystać z suplementów, które są dostępne bez recepty. I tak np. dostępny w aptekach Bodymax sport zmniejsza zmęczenie i dodają energii, wspomaga sprawność fizyczną i umysłową oraz zmniejszają skutki intensywnego wysiłku fizycznego. Taka bezpieczna suplementacja przy wzmożonym wysiłku pomoże nam utrzymać motywację, gdy nam jej zabraknie.

Niech nie zniechęci Cię pogoda. Nie trać motywacji. Działaj i ćwicz w zgodzie z naturą i najważniejsze – ze sobą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *