Suplementy BCAA – podstawowe informacje

bcaa aminokwasy

Suplementacja podczas intensywnego wysiłku fizycznego to w wielu przypadkach konieczność. Odpowiednie środki zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu podczas treningu, chroniąc tkanki i mięśnie. Ważne jest, aby stosować preparaty przebadane pod kątem skuteczności i skutków ubocznych. Nie warto kupować suplementów niewiadomego pochodzenia i narażać się na ich negatywne działanie.

BCAA – skład i działanie

Substancje BCAA to trzy egzogenne aminokwasy: leucyna, walina i izoleucyna. Polecane wszystkim sportowcom, zarówno zawodowym, jak i amatorom. Efekty stosowania tej grupy suplementów zostały potwierdzone licznymi badaniami naukowymi.

Leucyna hamuje działanie kortyzolu, zapobiegając rozpadowi tkanki mięśniowej. Dodatkowo zwiększa syntezę białek i wzmaga działanie insuliny. Walina bierze udział w wytwarzaniu energii oraz przyspiesza procesy naprawcze i regeneracyjne. Izoleucyna jest niezbędna do syntezy białek i utrzymuje właściwy poziom cukru we krwi. Aminokwasy należy stosować przed oraz po treningu. Dzięki temu organizm otrzyma niezbędne do budowy tkanki mięśniowej białka oraz przyspieszy się regeneracja mięśni. Przyjmowanie suplementów BCAA zmniejsza stres i uczucie zmęczenia, modeluje sylwetkę, redukując tkankę tłuszczową. Istotną kwestią jest fakt, że aminokwasy rozkładane są przy pomocy specjalnych enzymów wytwarzanych w mięśniach. W takich sytuacjach wątroba nie jest obciążana szkodliwymi produktami metabolizmu. Suplementacja leucyną, waliną i izoleucyną to skuteczne i bezpieczne wspomaganie organizmu.

Więcej informacji o konkretnych produktach BCAA znajdą Państwo pod tym adresem: https://swiatsupli.pl/pl/27-bcaa