Zabezpiecz się przed rakiem – czyli jak jeść i żyć zdrowo?

zdrowa dieta to przede wszystkim warzywaDieta antyrakowa budzi szczególne zainteresowanie. Powstają artykuły opisujące co jeść aby ustrzec się nowotworu, również telewizja coraz chętniej podejmuje ten temat – temat ciekawie przedstawia wideo o diecie antyrakowej na DDTVN. Tematyka diety antyrakowej jest popularna zwłaszcza wśród osób, które znajdują się w grupie ryzyka. Osoby dbające o zdrowy tryb życia, które żywią się w sposób zbilansowany, a w ich codzienności nie brakuje aktywności fizycznej, rzadziej zapadają na nowotwory. Czym wyróżnia się ich dieta? Czy ma coś wspólnego z tą antyrakową? I, w której grupie istnieje największe ryzyko zachorowań?

Kto choruje na raka?

Rak szczególnie lubi osoby, które posiadają zarówno dużo stresu, jak i często dodatkowych kilogramów. Badania wskazują, że na raka dużo częściej zapadają osoby otyłe, a także te, które mają stresującą pracę, bądź łatwo poddają się oddziaływaniu złych emocji. Gdy jesteśmy zestresowani nasze ciało łatwiej poddaje się chorobom. Nasz układ odpornościowy nie działa z właściwą mu wydajnością.

Co jeść na diecie antyrakowej?

Przede wszystkim owoce i warzywa. Idealnie byłoby, gdybyśmy korzystali z własnych upraw – wolnych od ulepszaczy, wosków, i innej sztucznej chemii – lub znaleźli w swojej okolicy rolnika, który za opłatą podzieli się owocami swojej pracy.

Dieta przeciwnowotworowa powinna być bogata w antyoksydanty, które wyeliminują wolne rodniki. Powinniśmy spożywać warzywa i owoce bogate w witaminę A, C, E oraz magnez i selen. Dzięki temu ustrzeżemy swój organizm przed szkodliwym działaniem nitrozamin, które powstają w wyniku spożycia niektórych produktów spożywczych.

Specjaliści na diecie antynowotworowej zalecają również ograniczenie spożycia mięsa oraz tłuszczu pochodzenia zwierzęcego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *